Zdrowe niezbędniki w twojej kuchni

Moda na zdrowe odżywianie

W ostatnim czasie tematyka zdrowego odżywiania zrewolucjonizowała niemal wszystkie gospodynie domowe. Dietetyczne blogi kulinarne pojawiły się niczym przysłowiowe grzyby po deszczu oferując lekkie, szybkie i smaczne przepisy zarówno na przekąski czy dania główne. Warto zaopatrzyć swoją kuchnie w zdrowe niezbędniki, aby niezależnie od pory dnia mieć bazę do stworzenia pożywnych i zbilansowanych posiłków.

Jeśli rozpoczynamy dopiero swoją przygodę ze zdrowym jadłospisem, oprócz kuchennych inspiracji warto zwrócić uwagę na to z jakich produktów kompletujemy nasze codzienne menu. Zarówno w dużych marketach jak i małych sklepach osiedlowych dział zdrowej żywności zagościł już na dobre. Znajdziemy tam ekologiczne płatki owsiane, roślinne produkty mleczne czy zdrowe słodziki. Pojawiają się również orientalne przyprawy, niskokaloryczne sosy czy ziołowe herbatki. Często jednak te produkty charakteryzują się bardzo wysoką ceną, dlatego bardzo często powielana jest opinia, że zdrowe odżywianie jest drogie.

Co powinno znaleźć się w zdrowym menu?

Na pierwszym miejscu stawiamy produkty skrobiowe, czyli te, które powinny stanowić największy udział w dziennym spożyciu kalorii. Gruboziarniste kasze, brązowy ryż, płatki owsiane czy pełnoziarnisty makaron to baza do wszelkich dań obiadowych a nawet sycących śniadań. Wybierając pieczywo, zwracajmy uwagę na jego skład, aby był jak najkrótszy. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nie jest on wzbogacony o szkodliwe substancje dodatkowe i jego ciemna barwa wynika z przemiału mąki, a nie z dodatku karmelu. Kolejny na celowniku jest produkt białkowy. Wybierając ten pochodzenia zwierzęcego, stawiajmy na chude mięso, lekko odtłuszczone mleko i nabiał. Te ostatnie powinny się charakteryzować krótkim składem, zawierającym przede wszystkim białka mleka i żywe kultury bakterii. Nie eliminujmy również zupełnie żółtego sera; pomimo wysokiej zawartości tłuszczu jest on doskonałym źródłem cennego wapnia.

Często zapomniane są rośliny strączkowe również są świetnym źródłem białka. Soczewica, cieciorka czy groch dostarczą fosforu, magnezu i witamin z grupy B. Warto wspomnieć również o ziemniakach, które mają cechują się większą zawartością witaminy C niż niejedna cytryna. Celowo niewspomniane tu warzywa, bogactwo niezbędnych witamin i minerałów to oczywisty element naszej zdrowej kuchni. Posiłki wzbogacajmy również dodatkiem kiełków, świeżych ziół, orzechów czy aromatycznych przypraw. Mówiąc o tych ostatnich, nie ograniczajmy się jedynie do soli i pieprzu. Dodatek cynamonu, słodkiej papryki, imbiru czy kuminu oprócz nadania pięknego aromatu podkręci metabolizm naszego organizmu.

Podsumowując, na szczęście nie musimy wydawać majątku na zakupy z ekologicznej półki, aby nasza dieta była zdrowa. Aby skomponować zdrowy i zbilansowany jadłospis. Istnieje bardzo wiele ogólnodostępnych, tańszych produktów, które pozwolą stworzyć zbilansowany posiłek, oszczędzając nasz portfel a korzystnie wypływając na nasze zdrowie i witalność. Rozwijaj swoje umiejętności kulinarne i poszerzaj swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania z programem dietetycznym Dietmap.

Napisz Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *