Zmęczona mama – jak sobie radzić z bólem nóg?

Zmęczone, bolące nogi - jak sobie radzić?

Kobiety należą do grupy osób, które najczęściej cierpią z powodu bólu nóg. Uczucie zmęczonych nóg towarzyszy im przeważnie w okresie menopauzy. Kolejnym trudnym okresem jest czas ciąży i po porodzie.

Mama w ciąży

Ciąża to szczególny okres w życiu kobiety, który wiąże się między innymi z ogromnym wysiłkiem ze strony całego organizmu. Najbardziej obciążoną częścią ciała są nogi, które muszą dźwigać coraz to większy ciężar, dlatego też mogą być zmęczone, zwłaszcza po całym dniu. W tym okresie nie jest wskazane długie przebywanie w pozycji stojącej. Żyły znajdujące się w nogach muszą przetransportować dużo większą ilość krwi. Nie jest to proste zadanie, gdyż w ciąży krążenie jest znacznie wolniejsze z powodu szybko rosnącego dziecka, głównie w II połowie.

Zachodzące podczas ciąży, zmiany w organizmie wpływają również na zmianę środka ciężkości. Ponadto powiększająca się masa ciała dodatkowo obciąża kolana i stopy. Każdy ruch, zmiana pozycji, siedzenie, stanie, podnoszenie, chodzenie zaczyna sprawiać ból. Pojawiają się też problemy ze stopami, które również często bywają zmęczone, towarzyszą im nagłe skurcze, oraz uczucie ciężkości. Mogą pojawić się żylaki. Zwykle po porodzie wyżej opisane objawy ustępują.

Mama na etacie

Po ciąży przychodzi czas na opiekę nad maluchem. Jest to bardzo ciężka praca. Przez większość dnia mamy stoją na nogach, nie mają czasu na relaks. W konsekwencji na koniec dnia nogi są zmęczone, opuchnięte i domagają się odpoczynku. Co może im pomóc?

Jak sobie radzić z bólem?

Kobiety w ciąży, oraz młode mamy, aby uniknąć dokuczliwego bólu w nogach powinny do minimum ograniczyć, a wręcz unikać podnoszenia ciężkich przedmiotów, oraz przebywania przez długi czas w pozycji stojącej. Dobrze jest też jak najczęściej kłaść się z nogami uniesionymi do góry lub siadać z podniesionymi nogami, ponieważ w takiej pozycji odpoczywają one najbardziej. Takie postępowanie poprawia cyrkulację krwi, a dodatkowo zmniejsza obrzęki w kończynach. Warto też zastosować się do innych praktycznych rad, które pomogą zmęczonym i bolącym nogom, jak na przykład:

  1. Energiczny masaż nóg począwszy od stóp aż po biodra wykonywany nawet kilka razy dziennie. W ten sposób zostanie pobudzone krążenie.
  2. Codzienne lekkie ćwiczenia bez forsownego wysiłku.
  3. Odpowiednia dieta.
  4. Zastosowanie kosmetyku o właściwościach chłodzących.

Krem na zmęczone i opuchnięte nogi jako przykład idealnego kosmetyku

Produkt przeznaczony jest do pielęgnacji zmęczonych i opuchniętych nóg, który daje natychmiastowe poczucie ulgi, oraz odprężenia bezpośrednio po aplikacji. Krem zawiera kompleks Menthyl PCA, który stopniowo uwalnia mentol zapewniając w ten sposób długotrwały efekt chłodzenia. Z kolei PCA (Pyrrolidone Carboxylic Acid) pomaga utrzymać prawidłowe nawilżenie oraz kondycję skóry. Wyciągi roślinne wzmacniają drobne naczynia krwionośne i zapobiegają ich pękaniu. Krem należy stosować 2 razy dziennie: rano i wieczorem.

Źródło: Diagnosis.pl

Napisz Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *